14 Kasım 2018 Çarşamba

'Seni Seviyorum'

'Sevgiyi bilmeyene,sevgiyi anlatıyorum.'
Sevmek, insanın içinde var olan en eşsiz, en özel, en güzel duygudur. Kanatlarının ruhundaki izidir sevmek... Bu yüzden sevmek,sevebilmek bir insanın iç dünyasının Allah tarafından verilmiş en önemli hazinesidir. Gerçekten sevebiliyor muyuz?  
Bunu şöyle anlatmak istiyorum. 
Bastırılmış duyguların altında saklı, gün yüzüne çıkmayan 'gizli sevgi.' Bu sevgilerin en önemli özelliği çocuklukta yaşadığı bastırılmış ve ortaya çıkmamış,çıkartılamamış sevgilerdir. Ailesinin sevgisine muhtaç olarak büyüyen neslin, baba sevgisinin tam olarak ne olduğunu bilmeyen kız çocuklarının büyüdüklerinde başka bir omuz da sevgiyi aramasıdır. Ve asla dış dünyadaki insanlara tam anlamıyla sevgisini belli edemeyen içine kapanık bir sevgi anlayışıdır. İç dünyasında yaşadığı o duyguyu yıllar geçse de gün yüzüne çıkartmadan yaşadığı, ona göre özel olan insanlara söyleyebileceği o kelime 'seni seviyorum' tam anlamıyla ait olduğu dünyasında, ait olduğa kişiye bağışlanmış bir armağandır. 
Peki gerçekten ait olduğu kişi, bu cümleyi tam anlamıyla tanımlıyor mu? Ait olmak kelime anlamıyla 'birinin olmak, birine düşmek.' İnsan severken, sevginin büyüdüğünü,yeşerdiğini hissederken, sevgiye sonsuzluğu eklediği zaman hissettikleri karşısında ait olduğu kişinin düşüncesi önemli midir? 
Bu konudaki fikrim şudur, biz insanları severken onların düşünce yapısına aldırış etmeden, içimizden gelerek,hissederek severiz. Karşımızdaki kişinin düşüncelerini pek önemsemeden, onun hislerini bilmeden severiz. Eğer karşılık beklediğimiz bir sevgi varsa burada ortaya çıkan çıkar dünyasının oluşturduğu bir sistem oluşur. 
Sevmek en güzel şeydir. İçimizdeki sevgileri yok saymadan, bugün yarın yıllar sonra bile 'seni seviyorum' demeyi ertelemeden ve karşılık beklemeden, çocukluğunın o saf dünyasıyla söyleyebilmek bizi biz yapan en değerli, en kıymetli hazine olarak saklayacaktır kutusunda yıllarca..
Yıllara içimizdeki 'sevmeyen insanları' sevmeyi anlatarak meydan okuyabiliriz. Ben seni seviyorum, senin var oluşun için seni seviyorum demek için belki de buradayım. 
Seni seviyorum. 
İyi günler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÖZGÜR OLMAK NEDİR?

Özgürlüğün herkesçe bir tanımı vardır, herkesin özgürlük anlayışı farklıdır. Kimine göre esaretten kurtuluş, kimine göre sağlık, kimin...